Michaela Eliasson
En blandning av studentliv i Västerås och resor hem till familjen i Stockholm

Jag lever ett annat liv nu, ett nytt liv

Som alla säkert redan vet, så har jag och Oskar gjort slut. Det var i slutet av September som vi gick skilda vägar. Anledningarna till att det blev så är ingenting som jag kommer skriva om här i bloggen, och jag beskyller ingen för det som hände. Jag är heller inte intresserad av någon form av smutskastning mellan honom och mig. Allt jag någonsin har velat är att allt ska skötas på ett snyggt sätt. Nu har det kanske inte gjort det helt och hållet, och det är synd. Men vi kan sammanfatta det som att vi kämpade mot problem vi stötte på i över ett år, och till slut fungerade det inte längre helt enkelt. 

I alla fall, jag har flyttat från Hallstahammar där vi bodde ihop, till en egen liten etta i Västerås. Jag tog med mig Leiya såklart, och vi stormtrivs här i Gideonsbergsområdet där vi bor. Det känns lite annorlunda att bo ensam, det kommer nog ta ett tag för mig att vänja mig, men det kommer att gå kanonbra tror jag. Är väldigt skönt att bo närmare stan och skolan.

Jag och Oskar blev tillsammans i Oktober 2008. Det är ett 4 år långt förhållande. Med förlovningsringar och samboliv. Jag har glömt hur man är singel, hur man är ensam. Framför allt så känns det konstigt att inte behöva ta hänsyn till någon annan på samma sätt, samtidigt som det är väldigt skönt. Jag behöver inte göra alla saker jag inte kunde göra förut, men det är skönt att veta att jag kan om jag skulle vilja, till exempel plugga en termin utomlands, eller bara en sådan grej som att spontant åka någonstans, eller vara ute hur sent jag vill utan att behöva förklara mig och så vidare.

Jag trivs i mitt nya liv. Jag mår bra, och jag njuter så gott jag kan. Det här förhållandet kommer jag aldrig någonsin att kunna släppa till 100 %, det kommer följa med mig genom livet, och jag hoppas att jag en dag bara minns de bra sakerna och kan ta med mig den erfarenheten. Under tiden tänker jag ha roligt, och leva som en ungdom ska leva, inte som en gift, bitter gammal dam. Jag är student, och jag tänker leva som en, samtidigt som jag ska göra allt jag kan för att behålla vännerna jag fått i Hallstahammar.






allt du skriver är sant, jag stöttar er båda till 300%, och vår vänskap ska bestå! puss <3

Svar: Puss <3
Michaela Eliasson

2012-11-20 | 16:27:51

Det är klart du kommer ha kvar dina vänner här i hallsta <3

Svar: <3
Michaela Eliasson

2012-11-20 | 16:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback