Michaela Eliasson
En blandning av studentliv i Västerås och resor hem till familjen i Stockholm

Högskolestart och rookieveckor

 


Så här snygg var jag hela dagen. Hade upprop idag på högskolan, ska ju som ni säkert redan vet läsa Beteendevetenskapliga programmet. Det var en spännande dag idag med rundturer och träffar med vår linjeförening, som heter Beware. (Det är Beware-loggan som är målad till vänster på mitt pannband) Med på mitt pannband finns också "Mickan" och "1" som representerar vilken faddergrupp jag tillhör. 

Bewares färg är röd, och lite gul då. Såg så roligt ut idag i skolan när alla sprang omkring med olika färger. Vissa grisrosa, andra lila och ja..alla möjliga färger! För er som inte förstår innebörden av linjeförening så är det helt enkelt föreningen som min linje/mitt program tillhör, som en liten grupp som fixar och trixar med programmet och som också är våra faddrar.

Rookieperioden håller på nu i två veckor (andra kallar detta nollning) och det är mestadels roliga aktiviteter och festande. Det ska bli spännande och roligt att lära känna massa nya människor och att påbörja den här utbildningen, jag ser fram emot det!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback