Michaela Eliasson
En blandning av studentliv i Västerås och resor hem till familjen i Stockholm

Vecka 3

Jag är lite dålig på att berätta om vad som händer i min vardag tycker folk, så jag tänkte berätta om den här veckan, vad som varit och vad som väntar. Det är nämligen min lediga vecka, så inte en enda skoldag på schemat!

Måndag: Klockan 8.15 ringer en leverantör från Schenker och säger att han står utanför mig, så det var bara att hoppa upp ur sängen, klä på sig och ta emot det enorma paketet. Det innehöll en jättestor kattmöbel, eller rättare sagt delarna till det som jag skulle få montera ihop själv. Till hjälp hade jag en värdelös beskrivning. Mycket svett och slit, men efter 1 ½ timme ungefär så var det färdigt! Katten var nöjd, jag var nöjd. Jag möblerade om lite i vardagsrummet och bytte gardiner (hade inte orkat ta ner de röda julgardinerna än). 

Efter en stund kom Simone över med sin 3 månaders gamla dotter Saga, vi satt framför TV'n och bara pratade bort flera timmar, trevligt var det!

Tisdag: En väldigt slapp dag. Kollade lite på TV, lekte med katten, kollade på lite mer TV. Klockan 17 ungefär kom Annica hit med sin katt Elvis, vi försöker få våra katter att bli kompisar, men det går sådär. Klockan 19 var det dags för innebandy igen, jag har inte spelat sedan slutet av November, så det var verkligen dags! Det var roligt, som det brukar vara, trots att det var fler skador än vanligt. Min höft fick sig lite stryk och har många blåmärken som vanligt.

Onsdag: Idag alltså! Planen är att bara ta det lugnt på dagen, utföra lite ärenden på internet, planera lite vad som ska bakas och fixas när Oskar fyller år (det är nästan en månad kvar, men ändå) och bara glo på TV. Ikväll ska jag över till Nela för att spela lite sällskapsspel och dricka te med henne och Annica, så det blir ett trevligt avslut på dagen.

Torsdag: Den enda planen jag har för dagen är att baka med Marcus. Vi har inte bestämt vad vi ska baka eller var vi ska vara någonstans, men baka ska vi!

Fredag: Helt tomt på dags-schemat förutom ett faddermöte på eftermiddagen.

Lördag: Här händer det grejer! Jag ska hem till Elin för att göra hemmagjord Sushi, ska bli supergott! Sitta hemma hos henne och dricka lite vin sen, innan vi går ut på Kåren, det är smygpremiär för terminen.

Söndag: Faddermöte, annars är dagen helt oplanerad.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback